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発表 土砂バイパストンネル内における摩耗損傷の進展過程に関する研究

作成年度 2020 年度
論文名 土砂バイパストンネル内における摩耗損傷の進展過程に関する研究
論文名(和訳)
論文副題
発表会
誌名 河川技術論文集
巻・号・回 26 
発表年月日 2020/06/01
所属研究室/機関名 著者名(英名)
国立研究開発法人土木研究所水工研究グループ水理チーム石田卓也
国立研究開発法人土木研究所水工研究グループ水理チーム中西哲
国立研究開発法人土木研究所水工研究グループ水理チーム石神孝之
抄録
ediment bypass tunnels are a countermeasure for reservoir sedimentation. However, it is known thatabrasion damage occurs on the tunnel bottom invert because the sediment flows with high velocitycondition. In this paper, we focused on process of abrasion damage at Koshibu dam sediment bypass tunnel,which has been operated since 2016. In order to analyze the abrasion volume, DEM images were createdusing 3D point cloud data obtained by MMS. As a result, it was clarified that the damage progress is notuniform in the longitudinal direction. Furthermore, by defining the local gradient and calculating the loadvariation before and after the abrasion, the mechanism of local abrasion damage was satisfactorilyexplained.
本文表示【https://doi.org/10.11532/river.26.0_431】
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